شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۴۸:۳۴مترجم: محمد صادق امینی

در راستای کاهش خسارات ناشی از وزش طوفان های موسمی در آمریکا
سكوهای خلیج مكزیك به سیستم GPS مجهز می‌شوند

باشگاه خبری فراساحل: آژانس مدیریت منابع طبیعی آمریكا (MMS) اعلام كرده كه این نهاد به منظور به حداقل رسانیدن خسارت‌های ناشی از طوفان‌های فصلی در خلیج مكزیك نیازمند است تا تمام سكوهای حفاری متحرك در این منطقه به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) مجهز شوند. در همین خصوص نشریه تخصصی Offshore Engineer   به نقل از "لارس هربست" مدیر منطقه‌ای MMS می‌نویسد: «در صورتی كه سكوهای حفاری واقع در خلیج مكزیك به سیستم GPS تجهیز شوند آژانس مدیریت منابع طبیعی و گارد ساحلی آمریكا می‌توانند با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای مسیر سكوهایی را كه گرفتار طوفان شده و به مناطق دیگری منتقل شده‌اند را شناسایی كنند».

این مقام مسئول در ادامه اظهارات خود می‌افزاید: «در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی همچنین آژانس مدیریت منابع طبیعی را قادر می‌سازد كه مسیر طوفان را دنبال كرده و آن اطلاعات را بر روی نقشه‌های خود پیاده نماید تا بتواند ارزیابی دقیقی در مورد مناطقی كه خسارت دیده‌اند داشته و همچنین به اپراتورها نیز در مورد خسارت‌های احتمالی اطلاع رسانی نماید». بنابر اظهارات هربست، اتخاذ چنین شیوه‌ای برای به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از وزش طوفان‌های فصلی در خلیج مكزیك با توجه به تجربیات بدست آمده در جریان وزش طوفان‌های سال 2005 میلادی اتخاذ شده كه در جریان آن 19 سكوی حفاری گرفتار طوفان شده و سر از جاهای دیگری در آورده بودند.

چنین اظهاراتی در شرایطی صورت می‌گیرد كه نگاهی به دیگر گزارش‌های MMS نشان می‌دهد كه استفاده بیشتر از كابل‌های مهار كننده و استفاده از ابزارهای ارزیابی ریسك، طی سال‌های اخیر توانسته تعداد سكوهایی را كه همه ساله گرفتار طوفان می‌شوند را از 19 سكو در سال 2005 میلادی به 2 سكو در سال گذشته میلادی كاهش دهد. آژانس مدیریت منابع طبیعی آمریكا علاوه بر تجهیز سكوهای حفاری متحرك به سیستم موقعیت‌یاب جهانی، همچنین قصد دارد از این پس نظارت بسیار سختگیرانه‌تری نیز بر موقعیت جغرافیایی سكوهای حفاری در هنگام شروع فصل طوفان‌ها در خلیج مكزیك داشته باشد.

در همین خصوص "لانس لابیچ" یك مهندس نفتی شاغل در MMS می‌گوید: «طبق مقررات جدید از این پس شركت‌ها باید قبل از استقرار سكوهای خود در خلیج مكزیك اطلاعاتی مختلفی را در خصوص موقعیت و خاك منطقه مد نظرشان در اختیار آژانس قراردهند تا معلوم شود كه آیا موقعیت جغرافیایی و خاك منطقه مورد نظر از ثبات و كیفیت لازم برای استقرار یا نصب سكو برخوردار است یا خیر».  تلاش برای كاهش خسارات ناشی از وزش طوفان‌های فصلی در خلیج مكزیك از آن جهت حائز اهمیت می‌باشد زیرا بیش از یک چهارم تولید نفت آمریکا و نزدیک به 15 درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا در خلیج مکزیک صورت می گیرد و فقط تا تاریخ آگوست سال 2008 میلادی بیش از 3800 سکوی تولید در انواع و اندازه‌های مختلف در خلیج مکزیک فعالیت می‌کردند.

این در حالی است كه پالایش حدودا 30 درصد از  نفت مصرفی آمریکا نیز در این منطقه صورت می‌‌گیرد و 42520 کیلومتر از  خطوط انتقال نفت و گاز خشکی آمریكا نیز در این منطقه قرار دارد ولی وزش طوفان كاترینا در سال 2005 منجر به تعطیلی 19 درصد از ظرفیت پالایشگاهی ایالات متحده شد و در مجموع با احتساب خسارات ناشی از طوفان ریتا، در جریان وقوع این طوفان‌ها به 457 كیلومتر خط لوله آسیب و 113 سكوی دریایی نیز خسارات بسیار شدیدی وارد گردید.

این در حالی است كه مطالعات و پیش بینی‌های انجام گرفته حاکی از آن است که نوار ساحلی آمریکا و خلیج مكزیك در آینده به دلیل افزایش تغییرات زیست محیطی در جهان كه منجر به تشدید شرایط جوی خواهد گردید شاهد وزش طوفان‌های شدیدتر و قدرتمندتر خواهد گردید كه همین موضوع به شدت بر روند تولید انرژی در این منطقه تاثیر گذار خواهد بود. این در حالی است كه بسیاری از تاسیساتی که در جریان وزش طوفان‌های سال‌های اخیر نابود شده‌اند دوباره در همان مکان‌های سابق كه بر سر مسیر طوفان‌ها قرار دارد ساخته شده‌اند که این امر باعث شده این تاسیسات همچنان  در شرایط آسیب پذیری نسبت به وقوع حوادث آب و هوایی مشابه باقی بمانند.



  کد خبر : 87
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :